Strona 3 z 3

Re: Podstawowe informacje techniczne

PostNapisane: 19 mar 2015, 22:27
przez Łukasz-O
soundsystem napisał(a):Wiecie może czy masz był w czasie swojej eksploatacji malowany poza czasem gdy był montowany?? Jeśli takowe malowanie było realizowane to ile razy?? i jak długo taki zabieg trwał??

Ile razy? Aż dwa razy... :lol: Najpierw podkładem chromianowym, a następnie farbą ftalową - białą i czerwoną w zależności od segmentu.

Maszt stojąc w pionie, nigdy nie doczekał malowania.

Re: Podstawowe informacje techniczne

PostNapisane: 20 mar 2015, 06:50
przez soundsystem
Podczas tylu lat eksploatacji stan takiej powłoki musiał na pewno wymagać napraw, choćby miejscowych. Przecież podczas budowy i późniejszej eksploatacji na pewno coś się obiło. Dodatkowo miejsca po wyładowaniach atmosferycznych były też narażone na korozję. Czy przy przeglądach okresowych konstrukcji były takowe miejsca wskazywane w protokole pokontrolnym i na bieżąco malowane??? Choć na kilku zdjęciach z ostatnich lat istnienia masztu widać całe połacie beż farby a pod spodem coś jakby powłoka ocynkowa :D .

Re: Podstawowe informacje techniczne

PostNapisane: 20 mar 2015, 18:15
przez Łukasz-O
Myślałem, że chodzi Tobie o typowe malowanie całości. Pewnie jakieś minimalne "mazanie" ubytków po wyładowaniach były.
17 lat to nie jest w sumie dużo, porównując np. Raszyn, gdzie ostatni pełny czaso-okres pomiędzy malowaniami to 13 lat (1992r - 2005r). Teraz mamy 2015r. i już kolejne 10 lat minęło, a maszt ma się dobrze. Fakt, że farby teraz są o niebo lepsze.

W Konstantynowie był problem z wyziewami z Petrochemii. Od strony Płocka maszt był podobno najbardziej naruszony. Mam też swoją teorię, otóż malowanie farbą na świeży ocynk. Jak ona miała się trzymać?