Budowa repliki masztu w technice 3D

Dyskusja na dowolne tematy

Re: Budowa repliki masztu w technice 3D

Postprzez Tadekmaj » 17 lut 2013, 17:50

Próbowałem również na lepszym lepiej oprogramowanym komputerze i też pupa. Brak jest jakiegoś programu do przeglądania takich plików. Może koledzy, którym udało się w to wejść, uchylili by trochę szpary tajemnicy i podpowiedzieli innym, co mamy robić. Bo nie sądzę ażeby kolega Q424 wykonał kawał roboty, tylko dla siebie i teraż śmiał się z nas, że nam sie nie udaje to obejrzeć. :lol:
Tadekmaj
Ekspert
 
Posty: 572
Dołączył(a): 14 mar 2010, 00:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Budowa repliki masztu w technice 3D

Postprzez zarowka_1234 » 17 lut 2013, 22:34

Kolega Q424 umieścił dwie wizualizacje masztu. Najpierw pierwszą, do której zapomniał dodać bibliotek dll. Ta wizualizacja w ogóle nie działała. Wyskakiwały jakieś błędy, w końcu wyskakiwał mi błąd grafiki czy coś takiego. Na laptopie to samo.
Później dał link do tego samego serwera, jednak umieścił na nim drugi plik (plik z roszerzeniem zip, poprzednie były rar). I ta wizualizacja po rozpakowaniu na pulpit ruszyła. Są tam spakowane dwa pliki exe. Jeden chodzi lepiej, drugi gorzej (bardziej się tnie).
Jednak mimo wszystko działało to na moim stacjonarnym komputerze. Nie potrafię sprawdzić ilości klatek na sek, na oko jest 1-2 klatki/s. "Przemieszczenie się" od masztu do budynków zajmuje mi nawet pół godziny.
Mój stacjonarny komputer
768Mb ram,
Ati radeon 9200,
jednordzeniowy 3,1GHz,
windows XP SP3
monitor 15cali 1024x768px

Później sprawdziłem to na laptopie:
2 rdzenie,
2gb ram,
grafika ATI, 256mb,
Windows Vista Home Premium
dokładna specyfikacja tu: http://www.arest.pl/produkt/13580/ASUS- ... lasciwosci

Na laptopie też lekko się tnie, ale można normalnie poruszać się po RCN, przejście od masztu do budynków zajmuje kilka-kilkanaście sekund.

Na obu komputerach musiałem zainstalować biblioteki DLL które są w linku z wizualizacją (Dlls.rar). Pliki trzeba rozpakować i skopiować do folderu C>windows>system32 (w Viście też).
Jakie wam dokładnie błędy wyskakują, co się dzieje? Zróbcie zrzuty ekranów, dokładny tekst jaki wyskakuje itp.
I najlepiej napiszcie dokładne dane nt. swoich komputerów (grafika, procesor itd.). Można to sprawdzić programem Everest.
Zwróćcie też uwagę czy w menadżerze urządzeń nie ma żadnych konfliktów (Start>uruchom> wpisać "mmc.exe", jeśli jest konfilkt to [w XP]na tej całej liście po lewej mała ikonka będzie oznaczona małym żółtym znakiem zapytania, we Viście start>panel sterowania> po lewej "widok klasyczny">menadżer urządzeń).
Oczywiście w tym menadżerze trzeba po kolei każdą listę rozwinąć i sprawdzić czy w którymś "podpunkcie" nie ma konfilktu.
Tak wyglądają ikonki konfilktu:
windows xp http://static.frazpc.pl/board/2005/05/1 ... 572786.jpg
windows vista http://obrazki.elektroda.pl/9417923000_1308679027.jpg
zarowka_1234
Ekspert
 
Posty: 316
Dołączył(a): 08 sie 2011, 11:17
Lokalizacja: Łódź

Re: Budowa repliki masztu w technice 3D

Postprzez Łukasz-O » 17 lut 2013, 23:52

Nie ma pliku "Dlls.rar" - nie działa na chwilę obecną i nie można ściągnąć. Pobrałem tylko plik z RCN-K a to za mało.
Łukasz-O
Ekspert
 
Posty: 2153
Dołączył(a): 22 gru 2010, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Budowa repliki masztu w technice 3D

Postprzez zarowka_1234 » 18 lut 2013, 18:57

Faktycznie, coś się zepsuło i nie da się pobrać tego pliku.
Pobrałem go wcześniej jak działał, więc zamieszczam na serwerze plików.
Link: http://www.sendspace.pl/file/bce03fdcd264fa62470c34e
Tak jak pisałem rozpakuj, i umieść "gołe" pliki (nie w żadnym folderze itp.) w C:\windows\system32
zarowka_1234
Ekspert
 
Posty: 316
Dołączył(a): 08 sie 2011, 11:17
Lokalizacja: Łódź

Re: Budowa repliki masztu w technice 3D

Postprzez Łukasz-O » 18 lut 2013, 23:33

To fajnie, że to zapisałeś. Ściągnąłem i wrzuciłem do system32 tak jak pisałeś. Zainstalowałem raz jeszcze RCN-K i... łoooł ruszyło :D

Od masztu do zabudowań szedłem piechotą równo 8 minut. Przed wejściem stał bałwan a w miejscu gdzie parkowałem w październiku - błękitna nyska. Na dziś wrażeń starczy, może jutro wlezę piechotą na maszt - winda jeszcze nie kursuje :roll:

Może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć jak w prosty sposób zmienić scenerie? Bo u mnie panuje ciągle mgła i pomarańczowe niebo.
Łukasz-O
Ekspert
 
Posty: 2153
Dołączył(a): 22 gru 2010, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Budowa repliki masztu w technice 3D

Postprzez zarowka_1234 » 20 lut 2013, 00:02

Scenerii chyba nie da się zmienić. U mnie tak samo mgła i pomarańczowe niebo. Mgła jest chyba po to żeby nie było widać za wiele z dużych odległości, by nie obciążać grafiki.
A co do poruszania się to shiftem i ctrl możesz przyśpieszać i zwalniać prędkość poruszania się.
Niedługo tak jak pisał Bartosz nakręcę filmik na yt, ci którym RCN nie rusza obejrzą chociaż filmik.
Tadeusz, napisz czy udało ci się uruchomić wizualizację?
zarowka_1234
Ekspert
 
Posty: 316
Dołączył(a): 08 sie 2011, 11:17
Lokalizacja: Łódź

Re: Budowa repliki masztu w technice 3D

Postprzez Łukasz-O » 20 lut 2013, 00:18

Tak czy inaczej, dziękuje za pomoc. Ja to instalowałem zupełnie inaczej i stąd pewnie ten problem a potem jeszcze brak tych pierwszych plików się nałożył i spowodował totalna niemoc ;)

Ciekawe po co ten tor kolejowy? Czyżby autor przewidywał jakąś przyszłościową fikcyjną misję do MaSzyny? Fajnie by było zawieść "esemką" trafo na platformie do RCN-u :lol:
Łukasz-O
Ekspert
 
Posty: 2153
Dołączył(a): 22 gru 2010, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Budowa repliki masztu w technice 3D

Postprzez Tadekmaj » 20 lut 2013, 07:18

Wobec tego. To kiedy się możemy spdziewać jakiejś prezentacji dla ogółu. :o
Tadekmaj
Ekspert
 
Posty: 572
Dołączył(a): 14 mar 2010, 00:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Budowa repliki masztu w technice 3D

Postprzez zarowka_1234 » 21 lut 2013, 01:02

Tadekmaj napisał(a):Wobec tego. To kiedy się możemy spdziewać jakiejś prezentacji dla ogółu. :o

Filmik nakręcę najwyżej do piątku. Nie jest to proste bo sama aplikacja z masztem obciąża tak komputer, że nie da się jednocześnie nagrywać na nim filmiku. Najlepiej nagrać to przez wyjście wideo drugim komputerem.
zarowka_1234
Ekspert
 
Posty: 316
Dołączył(a): 08 sie 2011, 11:17
Lokalizacja: Łódź

Re: Budowa repliki masztu w technice 3D

Postprzez Q424 » 21 lut 2013, 09:50

Łukasz, bardzo sie ciesze ze wkoncu Ci sie udalo odpalic, jednak wnioskuje ze masz malo fpsu - pokomentuj rozlinnosc, opis co ijak jest chyba w pierszym poscie po udostepnieniu. Samochody tez mozna zakomentowac. Pliki z atmosferami sa w scenery/atmos/. Otworzyc plik scn_rcnk.scn i zmienic wpis atmo (include atmos/dusk-02.atm end ) poprostu zamienic dusk-02.atm na inne wybrane :). Widze ze film kreca :D, czekam z niecierpliwoscia. Pozdro.
Q424
Ekspert
 
Posty: 133
Dołączył(a): 06 gru 2012, 19:06

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Off topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości